**Ziua I la „Școala altfel”

Orarul școlii a dispărut. Orele de tip lecție s-au evaporat. Caietul, penarul și ghiozdanul au lăsat loc altor „unelte” pe care elevii școlii noastre le-au folosit. Activitățile s-au desfășurat în sala de clasă, la muzee, la Palatul Copiilor, la Filarmonică sau în alte  diverse locuri din Ploiești. 

Iată ce a mai „consemnat”cu fidelitate „ochiul” aparatului de fotografiat strecurându-se pe la activitățile elevilor de gimnaziu:


În vizită la Muzeul Ceasului şi la Alianţa Franceză din Ploieşti

În prima zi din săptămâna „Şcoala altfel”, o parte dintre elevii clasei a V-a A, împreună cu diriginta clasei, prof. Iuliana Furtună, au vizitat Muzeul Ceasului şi Alianţa franceză din Ploieşti.

imageimage

Unic în reţeaua muzeală din România, Muzeul Ceasului din Ploiești a fost înfiinţat în anul 1963 şi poartă numele fondatorului său, profesorul Nicolae Simache. Bustul acestuia se află în curtea muzeului.

image

Din 1971, Muzeul Ceasului funcţionează în casa care a aparţinut magistratului şi politicianului Luca Elefterescu şi care reprezintă un monument de arhitectură de la sfârşitul secolului al XIX-lea (1890).

Cuprinzând o bogată colecție de ceasuri făurite de meșteri vestiți din Europa, adevărate opere de artă, Muzeul Ceasului ilustrează evoluţia mijloacelor de măsurare a timpului.

Am admirat aici o mare varietate de ceasuri şi instrumente de măsurat timpul, începând cu cele rudimentare şi până la cele mai sofisticate: cadrane solare, clepsidra, nisiparniţe, lumânarea gradată, ceasuri de tip astronomic, ceasuri de mobilier, de şemineu, de perete, de buzunar şi de călătorie, pendule de mobilier sau de podea, ceasuri tablou cu mecanisme animate şi muzicale.

imageimage

Ne-au impresionat ceasurile personalităţilor culturale şi politice, româneşti şi străine, pentru valoarea şi semnificaţia lor deosebită: ceasul domnitorului Alexandru Ioan Cuza, al lui Mihail Kogălniceanu, al regilor Carol I şi Mihai I, al ţarului Alexandru al II-lea, al Marelui Duce Nicolae, al generalului Alexandru Averescu, al istoricului Nicolae Iorga, al diplomatului Nicolae Titulescu, al poetului Vasile Alecsandri sau al pictorului Theodor Aman.

Automatele muzicale şi ceasurile muzicale pe care le-am văzut şi ascultat funcţionează şi astăzi, chiar dacă au o vechime de peste 150 de ani: simphonioanele, cutiile muzicale cu cilindru, baletul mecanic, păsările mecanice, păpuşa mecanică, gramofonul şi patefonul.

Într-una dintre camere sunt expuse în vitrine numeroase ceasuri de buzunar cu carcase ornamentate cu diferite motive realizate la un înalt nivel artistic.

Le-am admirat pe toate, ascultând explicaţiile ghidului care ne-a însoţit pe tot parcursul vizitei noastre în această fascinantă Casă a Timpului.

imageimage

Ne-am îndreptat apoi către Alianţa franceză din Ploieşti, situată în apropiere, tot în centrul oraşului, în spatele Poştei mari.

Acolo ne-a întâmpinat doamna bibliotecară Minodora Panait, de la care am aflat că scopul acestei instituţii este de a creşte, prin numeroasele sale asociaţii din întreaga lume, răspândirea limbii şi culturii franceze pe tot mapamondul.

image

Prin cursurile organizate aici, Alianţa franceză este considerată drept o instituţie de referinţă în învăţarea şi evaluarea limbii franceze. Diplomele eliberate sunt acceptate în ţările francofone şi în Canada.

Am mai aflat că, înscriindu-ne la mediateca Alianţei franceze, putem împrumuta cărţi pentru copii, reviste, ziare, benzi desenate. Am şi consultat pe loc câteva dintre acestea.

imageimage

imageimage

Cea dintâi zi a fost atractivă şi interesantă pentru toţi participanţii la aceste activităţi, scoţându-ne din rutina lecţiilor obişnuite, fără însă a minimaliza sau marginaliza rolul instrucţiei şi educaţiei în formarea noastră, şi îmbogăţindu-ne universul spiritual.

Prof. Iuliana Furtună


La Filarmonica „Paul Constantinescu” și la atelierele tematice din școală

La ora 11.30 un grup de elevi ai școlii au poposit la Filarmonica „Paul Constantinescu” pentru a audia celebra lucrare a lui Serghei Prokofiev, „Petrică și lupul”. Având-l ca povestitor pe însuși directorul filarmonicii, Cornel Irimia, orchestra ploieșteană i-a delectat pe cei mici și foarte mici (3-4 ani) cu basmul muzical.

Filarmonica Paul Constantinescu (3)

La Filarmonica_Petrica si lupul (3)La Filarmonica_Petrica si lupul (13)La Filarmonica_Petrica si lupul (21)La Filarmonica_Petrica si lupul (24)

După amiază elevii au avut pozibilitatea să aleagă din mai multe activități de tip atelier propuse în program.

Și au ales. Foarte mulți dintre elevi au participat la activitățile sportive. Clasa a VI –a A, împreună cu d-na dirigintă prof. Andreea Matei, a ales să confecționeze felicitări de Paște și să utilizeze pentru asta tehnici mai puțin obișnuite: qiliing, origami, șabloane dar și aplicații gata confecționate cum ar fi floricelele de spumă, ochi rotativi, etc.

Felicitari de Paste_VI A (1)

La început arătau așa:

Felicitari de Paste_VI A (2)Felicitari de Paste_VI A (3)Felicitari de Paste_VI A (12)Felicitari de Paste_VI A (13)Felicitari de Paste_VI A (15)

Iar la finalul activității arătau astfel:

Felicitari de Paste_VI A (24)Felicitari de Paste_VI A (25)

Între timp Crețu Alexa, elevă în clasa a VI –a A s-a întors de la concursul interșcolar „Lectura Modus Vivendi” care s-a desfășurat pe parcursul dimineții la Palatul Copiilor cu premiul cel mare, adică premiul I. Toți colegii și d-na dirigintă au felicitat-o călduros.

Felicitari de Paste_VI A (16)Diploma

Clasa VI A (1)Clasa VI A (2)Clasa VI A (3)

Tot la un atelier dar de data aceasta interdisciplinar au participat și elevii clasei a V- a B îndrumați de prof. Mihaela Stoica.

Atelier cu caracter interdisciplinar (2)

Atelier cu caracter interdisciplinar (3)Atelier cu caracter interdisciplinar (4)Atelier cu caracter interdisciplinar (5)

Atelier cu caracter interdisciplinar (10)

Atelierul literar_prof. Ungureanu Ion (2)

Atelierul literar inițiat de d-nul profesor Ion Ungureanu s-a adresat în această primă zi elevilor care au venit pregătiți să citească din cărțile preferate sau din Caragiale, fiindcă anul Caragiale este în plină defășurare. Citirea expresivă, jocurile de rol sau complicata exprimare a lui Marius Chicoș Rostogan au fost doar câteva momente pe care le-am surprins.

Atelierul literar_prof. Ungureanu Ion (4)Atelierul literar_prof. Ungureanu Ion (5)Atelierul literar_prof. Ungureanu Ion (6)Atelierul literar_prof. Ungureanu Ion (7)

Manevrele de prim ajutor și primele  măsuri pe care le poți lua, chiar dacă ești elev, în anumite împrejurări în care cineva a fost rănit au fost temeinic  studiate de elevii care au participat la activitățile propuse de d-na profesor Cristina Oprea sau de d-na profesor Georgeta Vasopol.

Primul ajutor cu d-na profesor Oprea Cristina (2)Primul ajutor cu d-na profesor Oprea Cristina (3)

Artele  au fost reprezentate prin două ateliere: clubul de muzică (prof. Cristina Prodan) și atelierul în care s-a lucrat cu lutul (prof. Gabriela Băbeanu).

Elevii au cântat utilizând tehnica Karaoke sau au modelat lutul realizând forme  de Paști sau, dând frâu liber imaginației, unele de-a dreptul fantastice.

Clubul de muzica (1)Clubul de muzica (2)Clubul de muzica (4)

Atelierul Plastic_azi lutul. (8)Atelierul Plastic_azi lutul. (9)Atelierul Plastic_azi lutul. (10)Atelierul Plastic_azi lutul. (11)

Atelierul Plastic_azi lutul. (14)Atelierul Plastic_azi lutul. (16)

Elevii clasei a VI –a B au participat la o activitate mai puțin obișnuită dar care sigur va da roade mai târziu: „De mici ne formăm caracterul”. Activitatea a fost îndrumată de diriginta clasei, d-na profesor, Angelica Georgescu.

De mici ne formam caracterul_VI B (1)De mici ne formam caracterul_VI B (2)

%d blogeri au apreciat asta: