* Un an de proiect Comenius

 

Sigla Gimnaziul “I.A.Bassarabescu”sigla scolii

Proiectul Comenius „A Film of European Pupil” sau „O zi din viața unui elev european” a început în anul școlar trecut.

Harta proiectului.

Țările implicate în proiect. Turcia - țara coordonatoare.

Tabelul de mai jos conține principalele date despre proiect.

Școlile/țările participante la proiect

Demararea acestuia nu s-a făcut fără …peripeții întrucât niciun cadru didactic din colectivul nostru nu mai participase la un asemenea proiect. Părea destul de dificil și în același timp incitant să realizezi împreună cu elevii calendarul și acțiunile propuse la capitolul argument. Dar …am pornit.

Între septembrie – octombrie 2008 s-au format echipele de elevi care urmau să corespondeze prin intermediul messenger-ului cu alți elevi din școlile partenere. Fiecare elev a primit o adresă de mail pentru proiect și șase – șapte adrese ale elevilor din țările partenere. Elevii școlii noastre au fost bucuroși și interesați de această corespondență și de posibilitatea de a comunica cu elevi din alte țări. În același timp, comunicarea a reprezentat şi un foarte bun mijloc de perfecționare a  cunoștințelor de limbă engleză  atât ale elevilor cât și si ale profesorilor.O intalnire de proiect la școală

cadre didactice implicate în proiect

 

 

 

 

Elevilor din proiect le-a fost propus la început, spre completare, un  test conținând  câteva întrebări  de cultură generală legate de țările în care se află școlile partenere. Răspunsurile la întrebări vor fi comparate cu cele obținute la finalul proiectului (2010) când elevii vor primi aceleași teste.

Pregătind materialele pe suport electronic. Acestea vor ajunge în țările partenere.

În decembrie 2008 elevii au realizat felicitări de Crăciun  şi Anul Nou pentru şcolile partenere, sprijiniţi și îndrumați de d-na prof. Luminiţa Miu – profesor de desen din şcoala noastră. Deasemenea au schimbat mesaje de felicitare şi impresii de vacanţă prin intermediul messenger – ului cu elevii şcolilor partenere.

Desenele elevilordesenele elevilor

desenele elevilor noștri

desenele elevilor noștri

desenele elevilor noștri

Ianuarie 2009

  • Încă înaintea acestei date au fost realizate, împreună cu elevii și mai ales de către elevi, pentru întâlnirea de proiect din Anglia, următoarele: 
    • broșura de prezentare a școlii;
    • broșura de prezentare a țării;
    • CD conținând imagini și filme de la serbările organizate în școala noastră cu ocazia zilei naționale și cu ocazia Crăciunului;
    • broșura de prezentare a obiceiurilor de Crăciun și Anul Nou;
    • prezentare Power Point a obiceiurilor de Crăciun şi Anul Nou.

Întalnirea de proiect din Anglia a avut loc între 20 – 24 ianuarie la Şcoala Primară din Saxmundham.

Aici s-a vizitat, în primul rând, şcoala iar  gazdele au făcut o prezentare amănunţită a sistemului educaţional englez. A fost vizionat un spectacol pregătit de elevii acestei şcoli şi un spectacolul de pantomimă ,,Cinderella”; oaspeții au fost ivitați și la Liceul din Leiston, Centrul de abilităţi Halesworth, Consiliul Local din Ipswich  (Endeavour House). Aici au avut loc discuţii extrem de interesante cu Patricia Obrien,  responsabilul cu  portofoliul pentru copii şi servicii pentru tineret şi cu Rosalind Turner – director la departamentul pentru copii şi servicii pentru tineret.

Alte  vizite au inclus: biserica Barrie Slater, oraşele Snape, Maltings, Aldeburgh, fabrica de bere Adnams, clubul de fotbal Ipswich.

Februarie – martie 2009

  • elevii au realizat prezentări electronice despre ţările partenere şi despre cum văd ei Parteneriatul Comenius;
  • tot elevii au realizat imagini şi filme cu micul dejun, servirea micului dejun în România şi alimentele consumate la micul dejun în țara noastră;
  • elevii au învăţat noţiuni în limba engleză legate de micul dejun;
  • a fost realizată în şcoala noastră o expoziţie de prezentare a proiectului  ,,A Film of European Pupils”;
  • împreună cu elevii a fost realizată pentru parteneri  prezentarea electronică  a obiceiului mărţişorului;
  • Made for Europea fost realizat filmul  ,,Romanian breckfast”, care va face parte şi din produsul final al proiectului:  filmul ,, A Film of European Pupils”
  • şcoala noastră a participat la activitatea de diseminare organizată de I.S. J. Prahova în cadrul  concursului ,,Made for Europe”, etapa judeţeană, unde proiectul a caştigat locul al III-lea cu prezentarea realizată de elevul Ivan Valeriu secondat de Alexandra Hemeș (ambii din clasa a V-a A)

 

Întâlnirea de proiect din Italia (între 24 – 28 martie) a avut  loc la ,,Istituto Jean Piaget” – Palermo.

Aici gazdă a fost  o grădiniţă iar cadrele didactice sosite din țările partenere au fost invitate să vizioneze spectacolul pregătit de copiii din această grădiniţă și filmele despre micul dejun realizate de fiecare ţară.

Pe parcursul vizitei de proiect au avut loc discuţii cu cineastul  Quentin de Fouchécour care va monta filmul final, s- a fost stabilit scenariul pentru viitorul fragment de film, au fost vizitate Foro Italico, oraşele Palermo şi Mondelo, cetatea şi templul de la Eriche – Şegeste, Şcoala elementară ,,Luigi Capuana” în care se desfăşoară un alt parteneriat Comenius (,,Aqua e vita”). Celor prezenți le – a fost prezentat  și proiectul „The Food Dudes Healthz Eating Programme”.

Aprilie 2009 – elevii școlii Bassarabescu au realizat prezentări electronice despre ţările partenere şi despre cum văd ei Parteneriatul Comenius.

  • elevii au realizat imagini şi filme cu micul dejun, servirea micului dejun
  • au fost realizate panouri de prezentare a activităților din Anglia şi Italia

Panoul dedicat Angliei.Panoul dedicat Italiei.

– au fost realizate şi transmise de către elevi felicitări virtuale pentru sărbătoarea Paștilor

Mai 2009 – copiii școlii noastre au învăţat cântecul ,,Una bella poesia” provenit din repertoriul cântecelor pentru copii din Italia.

  • au fost expuse pe holul şcolii panouri cu lucrări ale copiilor legate de proiectul nostru.

Cum văd elevii proiectul ComeniusCum văd elevii proiectul Comenius

PrimăvaraColaj

  • a fost inregistrat şi prezentat în cadrul întâlnirii din Norvegia un film despre activităţile pe care le desfăşoară în mod cotidian un elev român, acest fragment va face parte din filmul final.

Întâlnirea de proiect din Norvegia (între 1- 5 iunie) -  Şcoala  din  Aldersund

Această întâlnire  a fost foarte importantă  deoarece s-a realizat Raportul intermediar al proiectului ,,A Film of European Pupils” care viza activităţile comune ale şcolilor partenere și au fost subliniate aspectele ce se cer îmbunătăţite, în special comunicarea printr-un website comun. Au fost vizitate grădiniţa şi şcoala din Aldersund, a fost vizionat spectacolul pregătit de elevii şcolii, Primăria comunităţii Lurǿy, Biserica din Lurǿy unde s-a susţinut un concert special pentru partenerii Comenius, ferma de somoni din Lovund, a avut loc o excursie la Cercul Polar, s-a realizat o activitate extraşcolară interactivă profesori – elevi, mediatizată si de ziarul local „Rana Blad”, fiecare partener a preparat şi prezentat o cină specifică naţiunii reprezentate.

Iunie 2009 

Elevilor şi profesorilor implicaţi în proiectul Comenius le-a fost prezentată experienţa norvegiană.

  • Elevii au fost mobilizaţi să continue corespondenţa cu ceilalţi copii şi pe parcursul vacanţei şi, de asemenea, să realizeze jurnale de vacanţă pentru viitoarele activităţi din cadrul proiectului.

La finalul primului an de proiect Comenius cadrele didactice, elevii și chiar părinții  implicați în derularea lui se pot lăuda cu experiențe extraordinare. Deși colaborarea elevilor s-a realizat doar prin intermediul internetului (scop declarat chiar de la început), aceștia s-au mobilizat exemplar și au încercat să afle cât mai multe despre colegii lor din alte țări și despre țările unde aceștia trăiesc și învață. 

Sistemele de învățământ diferite n-au fost niște bariere (nici pentru români, nici pentru norvegieni, turci sau englezi) iar buna cunoaștere a limbii engleze a demonstrat (într-un fel deosebit) soliditatea cunoștințelor din școala românească.

Programul proiectului s-a derulat (până acum) exact așa cum s-a propus, respectându-se  toate activitățile prin care  se urmărește scopul final al acestuia:

„Dupa cum este bine știut, Uniunea Europeană se extinde semnificativ. Odată cu această expansiune se dezvoltă o cultură comună. Cu ajutorul acestui proiect, tânara generație a Europei va observa viața celorlalți parteneri, copiii vor conștientiza ce se întamplă în viața lor și își vor împărtăși experiențele cu ceilalți. Deci ei vor avea o imagine reală despre viața celorlalți. Copiii cu vârste atât de mici vor avea șansa să cunoască stiluri de viată diferite de al lor. Această experiență îi va ajuta să fie deschiși comunicării, să gândească global, să tolereze culturi diferite de cea a lor, să înțeleagă alte tipuri de personalități.”

Am citat din capitolul „Argument” al coordonatorului de proiect: Turcia.

Colaborarea cu italienii, spaniolii sau lituanienii a decurs într-un fel mai deosebit (prin părinți și cadre didactice)  deoarece în aceste țări, instituțiile implicate sunt de nivel preșcolar.

Hartile unora dintre tarile participante realizate de elevii claselor primare printr-o tehnica speciala care a inclus multe ore de munca.

Avem speranța că în anul ce urmează vom întâmpina  noi și interesante experiențe iar elevii se vor implica din ce în ce mai mult și din ce în ce mai mulți. Luna februarie 2010 va reuni, într-o prezentare deosebită, cu prilejul reuniunii de proiect ce va avea loc în școală, elevii noștri, invitați și cadrele didactice din toate cele 7 țări.

%d blogeri au apreciat asta: