NORVEGIA

 

Drapel Norvegia LOGO NORVEGIA

 

Harta Norvegiei

Prin  acest proiect școala din Norvegia și-a propus:

„Noi suntem o scoala primara dintr-o zona rurala aflata la cercul artic in Norvegia. Noi avem 23 de copii (cu varste cuprinse intre 6 – 12), 4 profesori si 1 director. Un copil are handicap multiplu si are nevoie de ajutor in toate activitatile.

Parintii multor copii din scoala noastra au un loc de munca si un venit destul de bun. Ei locuiesc in case, nu exista apartamente in localitatea noastra. Copiii incep scoala la varsta de 6 ani, cand implinesc varsta de 12, ei trebuie sa mearga la Junior High School, la 28 de km de noi. In satul nostru nu avem magazine, cel mai apropiat magazin este la 23 km de noi. Toti copiii au computere acasa si de obicei au cate o sora sau frate. Avem experiente similare de la etwinning.

Prin intermediul acestui proiect dorim sa descoperim alte moduri de viata, vom impartasi cu ceialati ceea ce facem in fiecare zi la scoala, acasa si in timpul nostru liber.

Vom participa pentru ca dorim sa:

  • motivam copiii sa-si imbunatateasca limba engleza;
  • dezvoltam cunoasterea diferitelor limbi straine;
  • sa cunoastem diferite culturi; sa-i intelegem pe cei care sunt diferiti de noi;
  • sa ne cunoastem prin comparatie cu ceilalti;
  • sa legam prietenii in strainatate;
  • sa practicam diferite jocuri pe MSN;

Profesorii:

  • sa invete diferite metode pedagogice;
  • sa-si imbunatateasca abilitatile legate de computer si camera video ;

Vom explica:

  • Ce meserii au oamenii intr-un loc ca al nostru;
  • Cu ce ne ocupam timpul;
  • Cum ne facem cumparaturile;
  • Unde se află cel mai apropiat oraș;”

Întâlnirea partenerilor – iunie – 2009 Aldersund – Norvegia sau

Impresii norvegiene

În perioada, 2 – 5 iunie 2009, s-a realizat o nouă reuniune de proiect, cu caracter de bilanț, în cadrul parteneriatului Comenius pe tema „A day in the life of a European Pupil”. Întâlnirea a avut loc în Aldersund – Luroy – Norvegia. Aici există o școală cu aproximativ 24 de copii de cele mai diferite vârste: de la gradiniță până la 14 ani.

Școala din Aldersund - Luroy

Au participat colegi din Turcia (coordonator de proiect), Norvegia (țară gazdă), Anglia, Italia,Spania, Lituania și România. România a fost reprezentată de: Elisabeta Chivulescu – profesor de limba română și Alina Bocan – profesor de limba engleză.

Eva Hiller (din partea țării gazdă) prezentând locul României pe hartă.

Elevii norvegieni împreună cu profesorii și educatorii veniți din țările partenere.

Din materialele prezentate sub formă de film de către parteneri, s-au remarcat asemănări dar și deosebiri între sistemele de învățământ, în modul de trai, în preocupările elevilor și educatorilor.

Ascultându-i pe parteneri

Toți participanții urmăresc filmele realizate în România la școala noastră.

Colaj realizat de elevii de la Aldersund Skole.

Imagini din școala din Norvegia.Programul concertului susținut în cadrul proiectului

Articolul apărut în ziarul local „Rana Blad” despre jocurile românești învățate de elevii norvegieni dar și despre proiectul Comenius. În imagine: d-na profesoară Alina Bocan

Școala românească s-a dovedit a fi temeinică, dar formalistă, solicitantă și poate prea rigidă față de cea din Anglia sau chiar Turcia.

În perioada sus numită s-a vizitat școala norvegiană reprezentată prin școala și grădinița din Aldersund, localitate aflată în apropierea cercului arctic, unde implicarea comunității în școală s-a dovedit majoră. Elevii din această școală au interacționat cu profesorii – educatorii din țările menționate sub forma unor chestionare orale, o masă comună și o activitate extrașcolară prilej cu care elevii au învățat jocuri românești. Acest lucru a fost mediatizat de ziarul local „Rana Blad” și apreciat de gazde. Articolul poate fi citit pe www.ranablad.no. (vezi imaginea de mai sus).

Copii de la grădinița norvegiană.

În clasă 

Profesori și elevi  la Aldersund Skole.

Gazdele ne-au oferit informații prețioase, culese la fața locului despre modul lor de trai, date geografice, comunitate care desigur influențează mediul școlar. Astfel am vizitat un „fish farm”- crescătorie de somon care aduce comunității un venit consistent de ordinul zecilor de milioane de coroane.

Una dintre crescătoriile de somoni.

Ei ne-au oferit o călătorie unică prin ineditul ei în lumea fiordurilor până la cercul arctic marcat simbolic printr-un glob metalic de dimensiuni considerabile pe una din miile de insule minuscule. În compania unor foci și vulturi am admirat minunata strălucire a calotei glaciare pe câteva dintre vârfurile amețitoare care se ridică vertical din apa limpede a fiordului, sfidând parcă cerul.

Imensul glob metalic marcând simbolic cercul arctic.

O altă experiență memorabilă se leagă de comunitatea Luroy cu specificul unor localități izolate pe insule unde instituția școlară funcționează chiar și pentru un elev.

Prezentarea comunității din Luroy

Aici ni s-a prezentat de edilul comunității cele trei surse ale bunăstării localnicilor norvegieni: pescuitul, creșterea somonilor și turismul. Ne-a prezentat și primăria, care ca instituție nu prea semăna cu ceea ce știm noi de acasă.

Harta Luroy

Aici edilul își ajută semenii la propriu și la figurat: are o cameră de joacă pentru copiii mamelor venite cu treburi pe la el și există o bibliotecă interactivă. În cadru festiv ne-a înmânat diplomele Comenius și s-au putut degusta somonul și brânza brună dulce autohtonă.

Biblioteca

Diplomele. 

Aspecte din interiorul bibliotecii, aflată la primăria din Luroy.

Comunitatea și-a demonstrat unitatea printr-un minunat concert dat de corul bisericii protestante, dirijat de preotul de origine britanică autohtonizat.

Corul bisericii în concert.

Un mic ascultător al corului. 

Vizita din Norvegia ne-a oferit prilejul minunat de a cunoaște o altă  țară, a altă cultură, un alt sistem de învățământ, alți oameni, de a privi peisaje spectaculoase, de a „simți” cercul polar ( așa se spune în Norvegia) și nu în ultimul rând de a schimba impresii  și a împărtăși experiențe cu toți ceilalți participanți la proiect.

D-na Elisabeta Chivulescu împreună cu câțiva colegi din alte țări.

D-nele profesoare împreună cu elevii norvegieni și cu reprezentanții țărilor partenere.

Acest articol face parte din raportul prezentat de d-nele profesoare la întoarcerea din Norvegia și a fost realizat de d-na profesoară Elisabeta Chivulescu.

Iată ( în imaginea de mai jos) un mic dicționar realizat de Eva Hiller de la Aldersund Skole – Norvegia  în limbile țărilor participante la proiect/ Here’s a small dictionary designed by Eva Hiller from Aldersund Skole – Norway. Dictionary offers several phrases of the languages of countries in this project.

Mic dictionar al expresiilor uzuale din limbile tarilor aflate in proiect.

Sărbători legale în Norvegia

01 Ianuarie – Anul Nou;

20-21 Aprilie – Paștele;

01 Mai – Ziua Internatională a Muncii;

17 Mai – Ziua Națională;

25 Decembrie – Crăciunul;

Există și alte sărbători religioase dar datele la care se sărbătoresc nu sunt fixe.

GALERIE FOTO.  ALTE IMAGINI DIN NORVEGIA

 

Costume tradiționale. Așa au fost primiți oaspeții.

Spre școală.

Arbusti infloriți.Acest locuitor repara drumul.Stânci ciudate în fiord.Fiecare locuitor își ancorează barca aici.Margarete de...Norvegia Mușchi și flori.

Promotia din 2007-2008 la Aldersund Skole. Toți elevii.

La intrarea in curtea bisericii. Harald.  Maiestatea Sa Harlad al V-lea este  actualul rege al Norvegiei.

 

 

Anunțuri
%d blogeri au apreciat asta: