„Furnicuțele” școlii noastre

              Proiectul educațional „Furnicile”

ants_walk_divider_horz_mw

 

În perioada 19-23 noiembrie 2012, elevii clasei pregătitoare 1, “Buburuzele” Gimnaziului “I. A. Bassarabescu” Ploieşti, au desfăşurat proiectul educaţional “Furnicile” îndrumaţi de către doamna profesor înv. primar Valentina Lache.

Poezia “Balada unui greier mic” de George Topârceanu a stârnit curiozitate în rândul elevilor. Aceştia au dorit să afle cât mai multe informaţii despre furnici. Aşa a început aventura noastră către cunoaştere.

Şi care e locul cel mai potrivit de unde poţi afla informaţii? Bineînţeles, biblioteca! Buburuzele mici au desfăşurat activitatea de cercetare la biblioteca şcolii. Pe grupe au “citit” cărţi specifice vârstei, îndrumaţi de doamna învăţătoare. Au învăţat poezia “Greierele şi furnica” de Jean de la Fontaine.

Au întâlnit o gazdă prietenoasă în persoana doamnei bibliotecar Matei Florentina care le-a răsplătit dorinţa de cunoaştere cu câteva curiozităţi despre furnici. Încântaţi, elevii au dorit să îi recite doamnei şi alte poezii învăţate în cadrul orelor de curs.

clip_image005

LA BIBLIOTECĂ

clip_image007

Organizaţi pe grupe, elevii au cules informaţii din cărţi specifice vârstei

clip_image009

clip_image011

Învăţătorul a devenit îndrumător

clip_image013

Iar doamna bibliotecar – colaborator important

Recităm cu plăcere poeziile învăţate

clip_image015

clip_image017

Proiectul a continuat în clasă. Elevii şi-au exprimat liber părerea despre greiere şi furnică, argumentându-şi alegerile. Am urmărit să dezvolt elevilor mei capacităţi superioare, de reflecţie, de argumentare a părerilor emise, de manevrare a informaţiilor, de comunicare în diverse contexte.

FurniciFurnici2Furnici3Furnici4

Pornind de la teoria învăţării prin acţiune elaborată de Jean Piaget, am urmărit implicarea directă a elevilor mei în activitate, exersându-şi abilităţile şi cunoştinţele în diverse contexte de învăţare.

Astfel, organizaţi pe grupe, elevii au realizat cu plăcere macheta “Furnicile”, aceasta reprezentând produsul final al proiectului.

proiect furniciproiect furnici2

proiect furnici5

Evaluarea proiectului s-a realizat printr-un concurs de recitări. Elevii au recitat poeziile învăţate în cadrul activităţilor din proiect, dar şi pe parcursul unităţii tematice “Căsuţe şi cuiburi” din perioada 12- 23.XI.2012. La activitate a participat şi conducerea şcolii în persoana doamnei profesor Elisabeta Chivulescu care a acceptat cu plăcere propunerea clasei de a acorda note şi diplome hărnicuţilor recitatori.

proiect furnici3proiect furnici 4proiect furnici3

grasshopperProiectul “Furnicile” a reprezentat un context în care elevii au operat cu cunostinţele, deprinderile teoretice si motrice învăţate şi în care au învăţat cercetând. Prin urmare, proiectul a devenit o metodă de evaluare, dar şi de predare-învăţare.

Organizarea elevilor în grupuri de lucru generează relaţii pozitive între ei; elevii învaţă să se ajute unii pe alţii pentru realizarea unui scop comun, stimulându-se creativitatea şi determinând creşterea stimei de sine.

Proiectul “Furnicile” reprezintă un demers integrat care contribuie la dezvoltarea personalităţii elevilor. În cadrul activităţilor se dezvoltă si se formează trăsături pozitive de caracter, cum ar fi: sârguinţă, perseverenţă, hărnicie, altruism, toleranţă, bunătate.

Proiectul a avut ca obiective fundamentale:

clip_image001 Familiarizarea copiilor cu cărţile, mijloc de instruire şi educaţie, şi cu biblioteca;

clip_image001[1] Dezvoltarea cunoştinţelor despre mediul înconjurător în anotimpul toamna, cu precădere a cunoştinţelor despre furnici;

clip_image001[2] Formarea atitudinilor de colaborare, de întrajutorare, de învăţare în grup, de compasiune, grijă faţă de vieţuitoare şi faţă de mediu.

Consider că obiectivele au fost realizate şi elevii au participat cu plăcere la activităţi.

A consemnat pentru dumneavoastră,

Prof. înv. primar Valentina Lache

%d blogeri au apreciat asta: