Semnificațiile unei zile – 5 octombrie 2012 (II)

…continuare

„Un măr pentru educatorul meu”

Promiteam să revenim cu alte activități din ziua dedicată educatorului pe  mapamond. Deși ar fi fost mai bine dacă am fi aflat mai devreme că această zi poate fi dedicată și altor activități în afara lecțiilor, activități din care uneori învățăm mai mult decât dintr-o lecție clasică, până la urmă am ales să încercăm ceva nou.

Elevii câtorva clase de gimnaziu din școală au avut astfel parte de cu totul altă atmosferă la ore. Prof. Cristina Prodan și-a schimbat pentru câteva ore modalitatea de abordare a lecției și a propus elevilor, în loc de muzică, o activitate dedicată educatorilor, profesorilor școlii Bassarabescu care, zi de zi, se așază cu răbdare și stăruință la catedră să-i învețe pe ei, elevii, „calea” către succes.

Propunerea a căpătat și un nume: „Un măr pentru educatorul meu”. Nu, nu a fost vorba de un măr adevărat ci de un măr pe care fiecare dintre ei trebuia să-l realizeze din hârtie și pe care să scrie un gând, o idee, un cuvânt definitoriu pentru profesorul, învățătorul, dirigintele său. Așa se putea concretiza îndemnul zilei „Take a Stand for Teachers!” în școala noastră.

DSCN1776DSCN1777DSCN1778DSCN1779DSCN1780

Și elevii au fost inventivi și au demonstrat că știu să-i sprijine pe profesorii lor cu frumoase cuvinte pe care le-au învățat tot aici, la școală. La final „merele” ci gânduri și cuvinte frumoase au poposit pe ușile claselor, să stea mărturie pentru ziua aceasta.

DSCN1782DSCN1793DSCN1794DSCN1795DSCN1796DSCN1797

„Omul educat”

De un alt fel de educaţie au avut parte elevii cls a VIII-a A pe 5 octombrie la ora de română. D-na profesor Elisabeta Chivulescu a propus elevilor realizarea unui afiş pe tema „Omul educat”, elevii enumerând trăsăturile unui om educat/ needucat, au dat definiţii proprii educaţiei, au ales frazeologisme, proverbe, zicători pe aceeaşi temă.

DSCN1788DSCN1789

Apoi, în timp ce s-a ascultat "Învaţă de la toate", cântată de Adriana Ausch, cei care scriu frumos i-au învăţat pe ceilalţi, certaţi cu scrierea lizibilă, cum ar fi bine să scrie pentru ca la Evaluarea Naţională să obţină punctele acordate pentru aceasta. La finalul orei cele două grupuri, reciproc s-au arbitrat şi doi elevi au fost răsplătiţi cu aplauze pentru modul în care au reușit să scrie copiind un text.

DSCN1784DSCN1785DSCN1786DSCN1787

S-au făcut poze cu lucrările câştigătoare, apoi au rezolvat o integramă pe tema educaţiei. A fost o activitate interesantă și  plăcută.

 

%d blogeri au apreciat asta: