O zi din viața școlii

 Programul cercului

Vineri, 13 noiembrie 2009, s-a derulat în școala noastră un eveniment important: Cercul coordonatorilor de proiecte și programe din gimnazille ploieștene.

Școlii noastre i-a revenit onoarea de a fi gazda acestui eveniment.  Inspector Anelore Scorpan 

Inspectoratul Școlar a fost reprezentat de: Doamna Inspector Anelore Scorpan și  Domnul prof. Aurel Graur, purtător de cuvânt al acestei instituții.  Responsabil de cerc Matei Ozana

În prezența responsabilului de cerc, d-na profesor Ozana Matei și a reprezentanților școlilor s-au derulat activitățile propuse de școala I.A. Bassarabescu.

prof. Aurel Graur- purtător de cuvânt al ISJ-Prahova

Elevii din trei clase au participat la 3 ore de dirigenție sub îndrumarea profesorilor lor. Clasele alese să desfășoare activitățile demonstrative au fost: a V – a B, a VI – a D  și a VIII –a D. Fiecare oră demonstrativă a propus ceva deosebit și fiecare diriginte a  ales o temă diferită din programa disciplinei „Consiliere și orientare”.

Lectie V B Poate că toate orele de dirigenție ar trebui să înceapă cu „Ce înseamnă să fii elev?” fiindcă elevii de la clasa a V –a B s-au descurcat foarte bine în a da răspunsuri la această întrebare sau  a-și expune părerile și punctele de vedere. Sub îndrumarea d-nei diriginte Loreta Dori ei au dovedit că pot ilustra  realist chiar tema cercului: „Importanţa transferului de abilităţi şi cunoştinţe ale elevilor în viaţa reală în urma parcurgerii orelor de consiliere şi orientare.”

Tema aleasă și-a propus să: identifice trăsăturile morale ale elevilor, atât pozitive cât și negative; să  descopere și să înțeleagă farmecul  vieții de elev; să dezvolte abilități de comunicare, solidaritate și creștere a potențialului creativ al grupului de elevi.

Lectie V B  - prof, diriginte Loreta Dori

Finalul orei de la clasa a V –a B a transformat elevii în mici actori fiindcă toți au participat la o scenetă în care erau ironizate defectele unora dintre ei cu naturalețe și mult umor. Lectie V B -sceneta

Lecția interactivă „Interrelaţia om – natură la începutul mileniului III”” de la clasa a VI –a D  s-a desfășurat pe principiul implicării elevilor în mod direct în tot ceea ce înseamnă prezervarea naturii. Elevii s-au organizat în echipe și au filmat în mijlocul naturii activitățille pe care aveau să le demonstreze în sala de clasă.  Ora s-a desfășurat într-un decor mai puțin obișnuit fiindcă natura a fost adusă în  clasă: frunze de toamnă, flori și plante ornamentale.

Toate acestea s-au întâmplat fiindcă elevii s-au organizat în 4 echipe reprezentând: apa, aerul, pământul și focul. Cele 4 echipe: Pământ – „Planetarii” , Aer – „Team Oxigen”, Apă – „Magia Apei” şi Foc – „Flacăra Vie” au făcut veritabile demonstrații despre ceea ce înseamnă înţelegerea adevăratei relaţii dintre om şi natură, interdependenţa care există între calitatea mediului şi calitatea vieţii, identificarea calităţilor mediului necesare vieţii sănătoase, implicarea responsabilă în acţiuni de protecţie a mediului şi aplicarea principiilor drepturilor omului în acţiunile de protecţie a mediului.

lectie VI D (5) Diriginta clasei, profesor Ramona Ghițulescu, a îndrumat cu grijă și atenție activitățile derulate de cele 4 echipe, fiind  uneori (așa cum ne declara) doar privitorul uimit în fața inventivității copiilor.

Lectie VID  - prof. diriginte Ramona Ghițulescu

Tema lecției de la clasa a VIII –a D a fost: „Alegerea meseriei” din modulul Planificarea carierei. Pornind de la întrebările: „Vă cunoasteți îndeajuns? V-ati ales meseria potrivită? Care este diferența între termenii PROFESIUNE – OCUPATIE -CARIERA?”, scenariul lecției s-a derulat pe o idee îndrăzneață – Întâlnirea de 10 ani de la terminarea școlii, întâlnire la care elevii își expun propriile realizări dar și modul cum au reușit să se angajeze.

Diriginta  clasei, prof. Veronica Mănescu, a pregătit pentru finalul orei un chestionar  menit să orienteze elevii către o viitoare meserie conform aptitudinilor fiecăruia.

Lectie VIII D - prof. diriginte Veronica Mănescu

Lectie VIII D

După desfășurarea celor 3 activități propuse oaspeții au fost invitați să viziteze școala și să participe la o activitate extracurriculară. Le-au fost prezentate pe rând: expoziția dedicată personalității lui I.A.Bassarabescu – EXPO PERM, proiectul „Țara lui Andrei”, proiectul Comenius „A Film of European Pupils”. D-na prof. Elisabeta Chivulescu (dir. adjunct) și d-na prof. Georgeta Dobre au expus colegilor din celelate școli ideile esențiale ale celor 2 proiecte, impactul acestora în rândul elevilor și finalitățile lor.

Prezentare EXPOPERM &„Tara lui Andrei ” - d-na dir. adj. Elisabeta Chivulescu

Prezentare proiect Comenius - d-na prof. Georgeta Dobre

La final   câțiva elevi au prezentat oaspeților momente în avanpremieră din activitatea extracurriculară ce se va desfășura pe data de 16 noiembrie de Ziua Toleranței.

Prezentare Ziua tolerantei

Coperta Caietului.

Cu acest prilej toți invitații au primit un Caiet de poezii realizate de elevii școlii pe tema toleranței. În caiet au mai fost incluse: maxime și cugetări despre toleranță, cuvinte asociate toleraței, sloganurile create de anumite clase pe tema toleranței precum și mici imnuri reprezentative pentru clasa respectivă.

 

 

 

Pagini din ...Caietul despre toleranțăAtât elevii cât și profesorii au primi aprecieri și felicitări pentru modul activ-participativ în care se desfășoară activitățile de consiliere și orientare în școala I.A.Bassarabescu precum și pentru implicarea unui număr mare de elevi  în activități extrașcolare și extracurriculare.

Anunțuri
%d blogeri au apreciat asta: